Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza konceptu aktivního řízení proudu na náběžné hraně křídla
Mahdal, Vít ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá ověřením konceptu náhrady běžně používané vztlakové mechanizace systémem vyfukování proudu na náběžné hraně profilu. Ověření je prováděno pomocí CFD nástrojů, s využitím Reynoldsovy metody časového středování Navier-Stokesových rovnic (RANS). V úvodu práce jsou uvedeny druhy vztlakové mechanizace a jejich princip. V následujících kapitolách je popsáno a zdůvodněno nastavení řešiče a jeho ověření pomocí kalibrační úlohy. Koncept aktivního řízení proudu je zkoumán na profilu LS(1)-0413, pro 5 různých pozic vyfukování, dvě různé tloušťky štěrbiny (h/c= 0,0025 a 0,005) a dvě rychlosti vyfukování (v_Jv_=2,22 a 4,44). V závěru práce jsou objasněny fyzikální děje odehrávající se ve zkoumané oblasti a zhodnoceny jednotlivé případy vyfukování Nejlepší z nich jsou následně porovnány s Fowlerovou a štěrbinou klapkou při Re 2,2 mil.
Vztlaková mechanizace křídla
Rakovský, Kristián ; Weis, Martin (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou vztlakovej mechanizácie krídla. V práci je uvedený účel vztlakovej mechanizácie, rozdelenie prostriedkov vztlakovej mechanizácie, stručný náhľad do ich histórie a ich bližší popis s uvedením ich výhod, nevýhod a použitia v letectve. Súčasťou práce je taktiež stručná štatistika, ktorá zrovnáva vztlakovú mechanizáciu veľkokapacitných dopravných letúnov.
Rekonfigurovatelná štěrbinová anténní řada
Weigel, Filip ; Pítra, Kamil (oponent) ; Raida, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá základními principy fungování štěrbinových antén. Modely antén byly simulovány ve zvoleném elektromagnetickém simulátoru CST MICROWAVE STUDIO (CST MWS). Je zde vytvořeno několik modelů štěrbinových antén, které jsou optimalizovány pro komunikaci v autě na frekvenci 8 GHz.
Návrh synchronního motoru s permanetními magnety
Pavláček, Jan ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh synchronního motoru s permanentními magnety. Jsou zde popsány základní vlastnosti synchronních motorů, permanentních magnetů a možnosti konstrukce. Práce je seřazena od obecného popisu, vlastností a principu funkce. Jsou zde zmíněny i výhody a nevýhody synchronních motorů s permanentními magnety. Hlavní část práce je návrh samotného synchronního motoru s různými modifikacemi. Návrh je realizován v programu Ansys Maxwell (modul RMxpert). Parametry motoru jsou zadány z programu Excel, kde je uveden kompletní výpočet vstupních a výstupních parametrů. Hodnoty jsou ověřeny z [11] . Cílem této práce jsou různé modifikace synchronního motoru a jeho analýza.
Jednofázový asynchronní motor s pomocnou fází
Vácha, Pavel ; Lapčík, Josef (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou dnes ve světě čím dál více využívaných jednofázových asynchronních motorů. Jejím cílem je shromáždit informace o tomto typu motoru a jeho výpočtu. Obsahem první části je teoretická analýza jednofázového asynchronního motoru a způsoby získání záběrného momentu. Praktická část obsahuje základní schéma výpočtu jednofázového asynchronního motoru s pomocnou fází a zpracování demonstračního příkladu výpočtu jednofázového motoru konkrétních parametrů dle navrženého postupu. V závěru je celý postup vyhodnocen.
Dynamic model of synchronous machine with magnetic equivalent circuit
Svetlík, Martin ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
The thesis focuses on constructing dynamic model - synchronous generator with using magnetic equivalent circuit diagrams. The model construction is based on knowledge of geometric parameters, magnetic characteristic of used material and fyzical deployment of vindings placed in stator slots. Computed reults are compared with results optained from model created with finite element method.
Vysokovztlaková mechanizace křídel dopravních letadel
Marek, Dominik ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce utváří přehled používané vysokovztlakové mechanizace na náběžných a odtokových hranách křídel dopravních letadel. Stručně vysvětluje jejich princip činnosti, popisuje výhody a nevýhody jednotlivých konceptů, uvádí jejich vliv na aerodynamické charakteristiky a sleduje trendy použití v současné letecké dopravě.
Výpočet jednofázového asynchronního motoru
Vácha, Pavel ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou dnes ve světě stále více využívaných jednofázových asynchronních motorů. Jejím cílem je shromáždit informace o tomto typu motoru a jeho výpočtu. Obsahem první části je teoretická analýza jednofázového asynchronního motoru a způsoby získání záběrného momentu. Dále pak práce obsahuje základní schéma návrhu jednofázového asynchronního motoru s pomocnou fází. Praktická část je věnována zpracování demonstračního příkladu výpočtu jednofázového asynchronního motoru konkrétních parametrů dle dříve navrženého postupu a provedení následného měření na motoru stejných parametrů vyráběného firmou EMP s.r.o. Slavkov u Brna. V závěru je celý postup s dosaženými výsledky vyhodnocen.
Optimalizace tvaru drážky asynchronního motoru
Szekeres, Vojtech ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
Práca pojednáva o možnosti optimalizácie tvaru rotorovej drážky asynchrónneho stroju za použitia umelej inteligencie. Optimalizovaný je bežne vyrábaný asynchrónny motor s~jednoduchou vírovou kotvou nakrátko. Cieľ je navrhnúť metódu optimalizácie a pre zvolený stroj dosiahnuť čo najvyššiu hodnotu účinnosti a účinníku. Spracovanie obsahuje vytvorenie parametrického modelu v programe Ansys Maxwell, zostavenie optimalizačného algoritmu a jeho nastavenie pre žiadaný výstup, a spracovanie výsledných hodnôt.
Historie civilního letectví 1970-2000
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat stručný přehled historie civilního letectví v období mezi roky 1970 až 2000 a porovnat jejich výkony. Toto období je charakteristické nástupem velkokapacitních letadel a nových konstrukčních řešení. V práci je pozornost věnována jak velkokapacitním dálkovým letadlům, tak i letadlům na střední a krátké tratě. Práce je rozdělena podle doletu letadel a zvláštní kapitolu tvoří nadzvuková dopravní letadla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.